Banner 3 Banner 1 Banner 1 Banner 4 Banner 5 Banner 6

Ιδανικός συνδυασμός διατροφής

Ιδανικός συνδυασμός διατροφής

Λαχανικά

Απεριόριστα, τουλάχιστον 1 μερίδα ωμά και 1 μερίδα μαγειρεμένα, ενδεχομένως ως συνοδευτικό.
 
Φρούτα
3-4 φρούτα την ημέρα, τουλάχιστον 2 από τα οποία ωμά.
 
Ψωμί σε κάθε γεύμα. Ένα άμυλο μία φορά την ημέρα ως συνοδευτικό. Ας μην ξεχνάμε τα όσπρια που ανήκουν στην ίδια κατηγορία. 
 
Κρέας, ψάρι ή αυγά 2 φορές την ημέρα: 1 πλήρης μερίδα και 1 μικρότερη μερίδα.
 
Γάλα και γαλακτοκομικά 3-4 μερίδες την ημέρα, με γάλα ή νωπά προϊόντα γάλακτος καθώς και ένα τυρί πλούσιο σε ασβέστιο (τύπου έμμενταλ).
 
Προσοχή στα λιπαρά και στις άφθονες ή πολύ λιπαρές σάλτσες. Χρησιμοποιείτε ελαιόλαδο και καταναλώστε το βούτυρο ωμό, για παράδειγμα στο πρωινό. 
 
Πίνετε καθημερινά 1,5 λίτρα νερό και αφεψήματα με βάση νερό.
 
Το νερό είναι το αφθονότερο συστατικό του ανθρώπινου οργανισμού και παίζει σημαντικό έξισορροπιστικό ρόλο στην υγεία του. Αποτελεί το 75% του οργανισμού ενός νέου ανθρώπου, αλλά η αναλογία του μειώνεται καθώς η ηλικία προχωρά.
 
Πρέπει να πίνουμε καθημερινά 1,5 λίτρα νερού και ακόμα περισσότερο σε περίπτωση έντονης ζέστης, πυρετού (1/3 ή 1/2 λίτρο συμπληρωματικών υγρών ανά βαθμό θερμοκρασίας άνω των 37ο C) ή το χειμώνα σε χώρους υπερβολικά θερμαινόμενους.
 
Όταν μιλάμε για υγρά αναφερόμαστε στο νερό, αρωματισμένο ενδεχομένως με σιρόπι, τις σούπες, το τσάι, τον ελαφρύ καφέ, τα διάφορα αφεψήματα, τους χυμούς φρούτων και λαχανικών για τις βιταμίνες και το γάλα για το ασβέστιο.
 
Επίσης, μία μικρή απόλαυση στο τραπέζι, με ένα ποτήρι κρασί δεν βλάπτει.
 
Το μοσχαρίσιο κρέας, μία πλούσια πηγή θρεπτικών συστατικών
 
Ο ένοχος βρίσκεται αλλού
 
Το κόκκινο κρέας και ειδικότερα το μοσχαρίσιο περιέχει ελάχιστα λιπαρά. Το ποσοστό λιπαρών μοσχαρίσιου κρέατος στη συνολική πρόσληψη λιπαρών στη διατροφή μας αντιπροσωπεύει λιγότερο από 4%. Τα περισσότερα κομμάτια περιέχουν λιγότερο από 10% λιπαρά. Για παράδειγμα, 100 γραμμάρια κιλότο περιέχουν μόνο 2,5 γραμμάρια λιπαρών. Το 50% των λιπαρών οξέων που συνθέτουν τα λιπαρά του κρέατος είναι μονο ή πολυακόρεστα. Τα λιπαρά αυτά οξέα προστατεύουν από τις καρδιαγγειακές παθήσεις.
  
Πρωτεΐνες, βάζουν τέλος στα ενδιάμεσα τσιμπολογήματα
 
Το μοσχαρίσιο κρέας είναι πλούσιο σε πρωτεΐνες, ισορροπημένες σε απαραίτητα αμινοξέα και άκρως απαραίτητες στον οργανισμό, γιατί πέρα από τη θερμιδική αξία τους παίζουν απαραίτητο δομικό ρόλο στα ζώντα κύτταρα. Βοηθούν στη συντήρηση της μυϊκής μάζας και επιφέρουν εύκολα αίσθημα κορεσμού. Επιτρέπουν την ανάπτυξη και την ανανέωση πολλών ζωτικών οργάνων (μύες, δέρμα, οστά, κυτταρική μεμβράνη) και είναι απαραίτητες για τη σύνθεση κολλαγόνου, πεπτικών ενζύμων, ορμονών, αιμοσφαιρίνης και αντισωμάτων. Όπως όλες οι πρωτεΐνες ζωικής προέλευσης, η βιολογική αξία των πρωτεϊνών του κρέατος είναι ανώτερη από αυτή των φυτικών πρωτεϊνών που παρουσιάζουν ελλείψεις σε ένα ή περισσότερα απαραίτητα αμινοξέα. Το κόκκινο κρέας δεν αποτελεί τη μοναδική, αλλά την πλουσιότερη πηγή ζωικών πρωτεϊνών. Ανάμεσα στις πηγές ζωικών πρωτεϊνών δεν θα πρέπει να ξεχνάμε το αυγό, το ψάρι, τα γαλακτοκομικά, και τα άλλα κρέατα. Κατά τη γνώμη των ειδικών διατροφολόγων, αποτελεί διατροφικό ατόπημα να σταματά κάποιος την πρόσληψη ζωικών πρωτεϊνών.
 
Ο σίδηρος, ένα συστατικό για τέλεια φόρμα
 
Το κόκκινο κρέας αποτελεί, επίσης, μία από τις καλύτερες πηγές σιδήρου. Ο σίδηρος, που περιέχεται στην αιμοσφαιρίνη, εξασφαλίζει την οξυγόνωση του οργανισμού. Τα περισσότερα τρόφιμα που καταναλώνουμε περιέχουν λιγότερο ή περισσότερο σίδηρο, όμως ένα πολύ μικρό ποσοστό αυτού του σιδήρου απορροφάται. Η απορρόφηση του σιδήρου εξαρτάται άμεσα από τη χημική του σύνθεση. Ο σίδηρος αίμης που περιέχεται αποκλειστικά στο κρέας και το ψάρι απορροφάται πολύ εύκολα από τον οργανισμό σε ποσοστό μεταξύ 15% και 20%. Η περιεκτικότητα του μοσχαρίσιου κρέατος σε σίδηρο είναι τουλάχιστον διπλάσια, αν όχι τριπλάσια ή τετραπλάσια από αυτή των λευκών κρεάτων ή των ψαριών. Ο φυτικός σίδηρος δεν απορροφάται σε ποσοστό πέραν του 5%. Η ταυτόχρονη κατανάλωση κρέατος, ψαριού και βιταμίνης C διευκολύνει την απορρόφηση του φυτικού σιδήρου.
 
Πολύ μεγάλο ποσοστό γυναικών παρουσιάζει σιδηροπενία, γεγονός που δημιουργεί αίσθημα κόπωσης. Το φαινόμενο αυτό είναι ακόμα συνηθέστερο στις εγκύους. Για το λόγο αυτό συνιστάται οι έγκυες να τρώνε τακτικά καλοψημένο κόκκινο κρέας.
 
Μικρά, αλλά θαυματουργά
 
Άλλο πλεονέκτημα του μοσχαρίσιου κρέατος: είναι πλούσιο σε ψευδάργυρο, αντιοξειδωτικό μέταλλο που συμβάλει στην ανοσολογική άμυνα του οργανισμού. Τέλος, το μοσχαρίσιο κρέας περιέχει την αντιαναιμική βιταμίνη Β12 καθώς και βιταμίνη Β6, χρήσιμη στη σύνθεση των νευροδιαβιβαστών του εγκεφάλου.