Banner 3 Banner 1 Banner 1 Banner 4 Banner 5 Banner 6

Το κρέας και η τρίτη ηλικία

 

Συχνά, οι άνθρωποι της 3ης ηλικίας νιώθουν συνταξιούχοι της ζωής. Στην πράξη, όμως, συνεχίζουν να αποτελούν ενεργά μέλη της κοινωνίας συνεισφέροντας είτε άμεσα στον οικογενειακό προϋπολογισμό είτε έμμεσα βοηθώντας στη φύλαξη και στην αγωγή των εγγονιών τους. Αντίστοιχα, καθώς οι άνθρωποι μεγαλώνουν σε ηλικία πιστεύουν ότι οι διατροφικές τους ανάγκες μειώνονται.
 
Με το πρόσχημα ότι το «κόκκινο κρέας» συνιστάται για διατροφή των παιδιών που βρίσκονται στην ανάπτυξη και των ανθρώπων που κάνουν σωματική εργασία, το 42% των ηλικιωμένων μεταξύ 60 και 75 ετών μειώνει αισθητά την κατανάλωσή του. Έτσι το 60% των ατόμων που νοσηλεύονται σε γεροντολογικές κλινικές παρουσιάζει έλλειψη πρωτεϊνών. Στη πραγματικότητα, οι θερμιδικές ανάγκες ενός ηλικιωμένου ατόμου είναι οι ίδιες με αυτές ενός ενήλικα, δηλ. 2000 θερμίδες την ημέρα για έναν άνδρα 70 ετών και 1800 θερμίδες για μία γυναίκα της ίδιας ηλικίας. Το μοσχαρίσιο κρέας παίζει σημαντικό ρόλο στη διατήρηση της υγείας των ηλικιωμένων ατόμων. Συντηρεί το μυϊκό σύστημα, το οποίο με τη σωστή φυσική δραστηριότητα βοηθά στην αποφυγή των πτώσεων. Ας μην ξεχνάμε ότι οι πτώσεις αποτελούν ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα της 3ης ηλικίας. Μερικές διατροφικές συμβουλές για να προστατεύσετε τις αρτηρίες σας
 
 Αποφεύγετε την κατάχρηση τσιγάρου και οινοπνεύματος.
 
 Φροντίζετε ώστε η διατροφή σας να είναι ισορροπημένη και πλούσια σε ποικιλία.
 
 Διατηρήστε μία φυσική δραστηριότητα, περπάτημα και γυμναστική.
 
 Διατηρήστε χαμηλό βάρος αποφεύγοντας τον κίνδυνο της παχυσαρκίας.
 
 Διαλέγετε φυτικά λάδια και κυρίως ελαιόλαδο για το μαγείρεμα.
 
 Έχετε στο μενού σας πάντα τρόφιμα πλούσια σε αντιοξειδωτικές βιταμίνες και μέταλλα, δηλαδή βιταμίνες C και E καθώς και ψευδάργυρο και σελήνιο που περιέχονται κατά κύριο λόγο στο κρέας και το ψάρι.